Campagnes
voor een beter inzicht van je inspanningen

Een marketingcampagne bestaat uit verschillende marketinguitingen op verschillende soorten platformen, gecentreerd om één specifiek doel. Maar hoe breng je al die data nu samen? Bij WebProfit helpen we jou met de middelen, maar brengen we door middel van HubSpot ook alle resultaten per campagne terug tot één overzicht. Zo weet je van ieder middel hoeveel invloed deze heeft gehad.

Voordelen:

  • Data van alle ingezette middelen op één plek.
  • Interne communicatie per campagne.
  • Alle rapporten in één overzicht.
Campagnebeheer in HubSpot

Gratis en vrijblijvende demosessie

Weten of HubSpot iets voor jouw onderneming is?

Informatie en statistieken samenbrengen in marketingcampagnes

De salesafdeling, marketingafdeling, het magazijn etc. gebruiken allemaal verschillende tools, maar hebben wel een gezamenlijk doel. Door alle verschillende tools is het moeilijker om samen te werken, doordat de verschillende afdelingen onvoldoende inzicht hebben in elkaars inspanningen. WebProfit doet het anders. Door de doelgroep gestructureerd te benaderen via uitgedachte campagnes, zorg je als onderneming voor eenheid en structuur. Via het campagnebeheer kan iedereen inzicht krijgen in de voortgang van de campagne-activiteiten en zien welke middelen nu juist wel en niet goed werken.
 

Campagnes vergelijken

Door de verschillende jaren / maanden heen, werk je waarschijnlijk met veel diverse campagnes. Ondanks dat campagnes qua inhoud kunnen verschillen, is het zeker aan te raden om de onderlinge resultaten te vergelijken. Wij bieden je de mogelijkheid om eenvoudig afgeronde campagnes met elkaar te vergelijken. Je ziet snel hoeveel budget er is uitgegeven, hoeveel contactpersonen er voort zijn gekomen uit de campagne en ook hoeveel de daadwerkelijk omzet is. Welke content werkte goed bij welke campagne, en hoeveel mensen zijn onderweg afgehaakt.

Interne communicatie via taken

Campagnes worden vaak beheert door meerdere personen of afdelingen. Om het overzicht te houden, heb je binnen specifieke campagnes de mogelijkheid om taken toe te wijzen aan collega's / afdelingen. Op deze manier blijft alle communicatie omtrent een campagne op één overzichtelijke plek bij elkaar. Vanaf nu ga je niet naast elkaar werken, maar met elkaar.
 
 

UTM codes aanmaken

Om campagneresultaten goed te bundelen, maak je vaak gebruik van UTM codes. Deze codes geven aan de specifieke url's bij specifieke campagnes horen. Via HubSpot maak je voor campagnes eenvoudig UTM paden aan, welke je kunt gebruiken voor je links die toebehoren tot de campagne.

Ga ook aan de slag met de WebProfit strategie

Onze effectief bewezen strategie, zetten wij ook graag voor jouw bedrijf in. Wij blijven continu optimaliseren en stemmen onze strategieën voortdurend af voor het perfecte resultaat.

Samenwerking fly-wheel van WebProfit-1

Meer weten over