Er zijn oneindig veel mogelijke manieren om met de doelgroep te communiceren. Houd overzicht bij het communiceren op communicatiekanalen. Onze social media specialisten zijn gespecialiseerd in het consequent plaatsen van uitingen aan de hand van een contentkalender.
Het doel van een contentkalender
De voordelen
- Krijg een duidelijk overzicht van de content die je de komende tijd gaat delen
- Consistentie in de communicatie
- Deadlines zijn lang van tevoren al duidelijk
- Haak makkelijk in op feestdagen
WebProfit inzetten voor jouw contentkalender
Doelgroepanalyse
Contentkalender maken
Onze online marketing specialisten werken elke dag met een contentkalender. Het kost tijd, maar je kan hierdoor effectiever en efficiënter werken. Wij gaan stap voor stap te werk om de contentkalender te maken. Wij gaan na welke inhaak dagen relevant kunnen zijn voor jouw bedrijf. Er zijn namelijk veel verschillenden speciale dagen waar we makkelijk op in kunt spelen, denk hierbij aan bijvoorbeeld Valentijnsdag, Blue Monday of de dag van het Milieu. Daarnaast maken we gebruik van content categorieën. Denk hierbij aan: video’s, kortingsacties en winacties.
Niet alleen de social media uitingen zijn onderdeel van een contentkalender ook offline uitingen of SEA campagnes kunnen we makkelijk opnemen in de kalender.
Contentkalender communiceren
Je hebt onbeperkt toegang tot de contentkalender. De contentkalender wordt opgebouwd in een programma waarin WebProfit ook dagelijks werkt. Zo blijft de contentkalender altijd up-to-date en kan je precies zien als wij iets aanpassen of een taak hebben voltooid.