Uitgebreide dashboards
Rapporten voor de basis statistieken
Wanneer wij je dashboards gaan inrichten zorgen we altijd direct voor standaard rapporten op vier verschillende gebieden.
Campagnes Analytics:
Maak je gebruik van campagnes, dan worden al deze resultaten verzameld in dit rapport. Je ziet hier onder andere het aantal beïnvloede contactpersonen, het aantal sessies en het aantal gesloten deals. Dit alles wordt ook nog eens onderverdeeld per individueel thema.
Formulieren:
Bij het gebruik van formulieren werden rapportages voorheen meestal vastgelegd in een apart onderdeel, namelijk Gravity Forms. Binnen HubSpot vind je deze data ook, maar nu verweven met de andere data. In deze rapportage tonen wij jou onder andere het aantal weergaven, de conversieratio en het aantal formulier inzendingen.
Webverkeer Analytics:
Een van de meest gebruikte rapportages voor het meten van basisgegevens van bezoekers is het webverkeer rapport. Hierin zie je bijvoorbeeld het aantal bezoekers op je website, via welke kanalen zij komen en hoe lang zij actief zijn geweest op de website. Daarnaast zie je hier onder andere ook je SEO clusters, meest bezochte pagina’s en type apparaten van je bezoekers. Dit rapport is het beste te vergelijken met Google Analytics.
Analytics voor contactpersonen:
Uiteindelijk draait alles om je bezoekers, maar dan wil je ook wel weten wie dit zijn. In het rapport van contactpersonen zie je onder andere welke kanalen de meeste contactpersonen hebben opgeleverd. Daarnaast kun je hier ook gebruik maken van jouw aangemaakte lijsten. Zo zie je per specifieke klantgroep welke kanalen hiervoor het beste werken.
Anonieme webbezoekers identificeren
Naast de bovengenoemde rapportages, bieden we ook inzicht in de kracht van LeadInfo, een tool die onmisbaar is in de toolkit van elke marketeer en salesprofessional. LeadInfo stelt ons in staat om anonieme websitebezoekers te identificeren en hun interacties op je site in detail te volgen. Hiermee kun je warme leads herkennen en gericht actie ondernemen om deze om te zetten in klanten. Ontdek hoe LeadInfo jouw sales kan boosten en lees er alles over in ons uitgebreide blog: Boost jouw sales met LeadInfo.
En blijf op de hoogte van de nieuwste Inbound marketing ontwikkelingen
Daarom kies je voor WebProfit als jouw marketingpartner
Doelen bereiken
Onze passie is om jou te helpen groei te realiseren voor jouw bedrijf. Zo werken we met jou samen aan jouw bedrijfsdoelen door de juiste strategieën in te zetten. In strategische sessies helpen we je om jouw marketing continu te optimaliseren en denken we met je mee op alle vlakken van jouw bedrijf.
Samenwerking
WebProfit werkt sámen met jou aan jouw marketing. Hier maken we het verschil! We bundelen onze kennis. Intern, omdat we veel verschillende specialisaties in huis hebben. Maar we leren ook graag van jou! Jij weet als geen ander hoe jouw bedrijf werkt en hoe dingen werken in jouw branche. Door alle kennis samen te brengen profiteer jij van de beste ondersteuning.
Wij zijn transparant
Addertjes? Daar houden we niet van. Bij ons mag je altijd rekenen op een glashelder proces. Dat begint al bij onze offerte, waarin je precies ziet wat we voor je doen en wat dat kost. Die transparantie zetten we in onze hele samenwerking voort. Dat zie je ook terug in onze maandelijke rapportages. Werk je in HubSpot? Dan heb je zelfs in realtime inzicht in jouw campagnes en de resultaten daarvan.
Een combinatie van
Een juiste boodschap op het juiste moment met de juiste doelgroep voor ogen. Dit doen we niet alleen door het inzetten van marketing, maar combineren marketing met sales en CRM. Wij bieden een totaal pakket om klanten optimaal te bedienen, met als doel structuur te kunnen bieden in klantenbeheersing. WebProfit is niet zomaar een online marketingbureau; van ons mag je méér verwachten.
Geavanceerde dashboards
In veel gevallen zijn onze standaard rapporten en dashboards al een mooie vooruitgang ten opzichte van de vorige rapportages, maar we gaan nog verder! Kies uit honderden variabelen en creëer inzichten die eerder vrijwel niet meetbaar waren.
Contactpersonen:
Zoals uitgelegd in het onderdeel CRM is het mogelijk om eigenschappen aan contactpersonen te hangen, zo veel en zo gek als je kunt verzinnen. Bij het aanmaken van dashboards is het mogelijk om deze eigenschappen van contactpersonen te gebruiken als variabele. Deze variabele leg je tegen een andere zelf in te stellen variabele aan, waardoor je eigenlijk elk type rapport kunt creëren dat je wilt, zo lang er maar data over te verzamelen is.
E-commerce:
Wanneer je een webshop koppelt, zijn ook hiervoor gepersonaliseerde dashboards aan te maken. Zo kun je zien via welke kanalen je de meeste omzet genereert, welke klanten de meeste omzet opleveren en hoeveel personen herhaalaankopen doen. Daarnaast zie je in welk deel van het aankoopproces klanten zitten en maak je specifieke rapporten over omzetcijfers, verlaten winkelwagens en nog vele andere opties.
Chat:
Het inzetten van een website chat wordt steeds gebruikelijker, maar het moet wel goed gebeuren. Door zelf samengestelde rapporten geven wij je een inzicht in de resultaten van jouw website chat. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel gesprekken worden gevoerd per werknemer, hoe lang het duurt voor chats worden beantwoord en via welke kanalen de chat het vaakst wordt aangeroepen. Bekijk de resultaten en optimaliseer op basis daarvan de gebruikerservaring van de klanten die de chat gebruiken.
Advertenties:
Advertenties (veelal Google Ads) worden vrij uitgebreid gemeten door Google zelf, wat duidelijke resultaten oplevert. In HubSpot zie je ook welke klanten via Google Ads komen, maar hier wordt direct de koppeling gemaakt met de andere tools. Je volgt hierdoor jouw Google Ads klant zeer nauwkeurig. Door het opstellen van rapporten heb je een snel en duidelijk overzicht van campagnes (Google en Social Media) en de kosten hiervan. Wanneer je deze in het rapport direct afweegt tegen de opbrengst per contactpersoon, bereken je eenvoudig welke campagnes de moeite waard zijn.
Zelf samenstellen:
Het is mogelijk om zelf rapporten aan te maken, zodat je precies datgene meetbaar maakt wat voor jouw bedrijf interessant is. Kies de variabelen die je tegen elkaar wilt zetten, bepaal welke vorm van visualisatie hier goed bij is en zet je nieuwe rapport direct in een van je gemaakte dashboards.