Hou je vast: adverteren op WhatsApp is onderweg. Laat ‘m even op je inwerken. WhatsApp is by far het meest gebruikte social media platform. Wat als je ook hier jouw prospects en klanten kunt bereiken? Juist. Daar wil je meer over weten. Wij kunnen haast niet wachten. Whatsapp biedt namelijk een aantal voordelen die andere marketingkanalen niet hebben.
Waarom nu toch advertenties op WhatsApp?
Heel lang hield WhatsApp vast aan zijn beleid om geen advertenties toe te laten op het platform. Maar nu gaat het dus toch gebeuren. Deze nieuwe ontwikkeling komt niet uit de lucht vallen. Het heeft alles te maken met nieuwe EU-regelgeving die de manier waarop advertenties worden gepersonaliseerd, beïnvloedt. Meta kreeg daar al een giga-boete voor. De reactie van Meta liet niet lang op zich wachten. Gebruikers van de platforms Instagram en Facebook hebben nu de keuze uit een gratis account, waarmee ze advertenties toestaan, of moeten gaan betalen voor een account zonder advertenties. Daar is op juridisch gebied trouwens nog wel wat gesteggel over. De kous is nog niet af, zeg maar.
Maar Mark Zuckerberg is niet voor één gat te vangen. Meta omvat namelijk niet alleen Instagram en Facebook, maar ook… WhatsApp. En daar valt veel meer geld te verdienen dan nu het geval is. Meta heeft grote plannen voor WhatsApp en één daarvan is dus adverteren op WhatsApp.
De voordelen van adverteren op WhatsApp
Als WhatsApp adverteren wordt uitgerold, heeft dat natuurlijk veel voordelen.
- Directe communicatie. Met stip op één. WhatsApp is een direct communicatiekanaal en geeft jou de kans om met jouw klanten in contact komen, op een manier die persoonlijk en vertrouwd aanvoelt.
- Hoge betrokkenheid. WhatsApp-gebruikers zijn over het algemeen zeer betrokken bij hun chats. Dit maakt het een effectief kanaal om jouw boodschap over te brengen.
- Doelgerichtheid. WhatsApp biedt uitgebreide targetingmogelijkheden, waardoor je je advertenties kunt richten op specifieke doelgroepen.