Voeg WhatsApp toe aan jouw advertentiestrategie

Dirk-Jan Kranendonk
Dirk-Jan Kranendonk
Online marketeer

Hou je vast: adverteren op WhatsApp is onderweg. Laat ‘m even op je inwerken. WhatsApp is by far het meest gebruikte social media platform. Wat als je ook hier jouw prospects en klanten kunt bereiken? Juist. Daar wil je meer over weten. Wij kunnen haast niet wachten. Whatsapp biedt namelijk een aantal voordelen die andere marketingkanalen niet hebben.

Waarom nu toch advertenties op WhatsApp?

Heel lang hield WhatsApp vast aan zijn beleid om geen advertenties toe te laten op het platform. Maar nu gaat het dus toch gebeuren. Deze nieuwe ontwikkeling komt niet uit de lucht vallen. Het heeft alles te maken met nieuwe EU-regelgeving die de manier waarop advertenties worden gepersonaliseerd, beïnvloedt. Meta kreeg daar al een giga-boete voor. De reactie van Meta liet niet lang op zich wachten. Gebruikers van de platforms Instagram en Facebook hebben nu de keuze uit een gratis account, waarmee ze advertenties toestaan, of moeten gaan betalen voor een account zonder advertenties. Daar is op juridisch gebied trouwens nog wel wat gesteggel over. De kous is nog niet af, zeg maar.

Maar Mark Zuckerberg is niet voor één gat te vangen. Meta omvat namelijk niet alleen Instagram en Facebook, maar ook… WhatsApp. En daar valt veel meer geld te verdienen dan nu het geval is. Meta heeft grote plannen voor WhatsApp en één daarvan is dus adverteren op WhatsApp.

De voordelen van adverteren op WhatsApp

Als WhatsApp adverteren wordt uitgerold, heeft dat natuurlijk veel voordelen. 

  1. Directe communicatie. Met stip op één. WhatsApp is een direct communicatiekanaal en geeft jou de kans om met jouw klanten in contact komen, op een manier die persoonlijk en vertrouwd aanvoelt.
  2. Hoge betrokkenheid. WhatsApp-gebruikers zijn over het algemeen zeer betrokken bij hun chats. Dit maakt het een effectief kanaal om jouw boodschap over te brengen.
  3. Doelgerichtheid. WhatsApp biedt uitgebreide targetingmogelijkheden, waardoor je je advertenties kunt richten op specifieke doelgroepen.

Wat is nog meer nieuw in WhatsApp?

Adverteren op WhatsApp is overigens niet het enige dat in de koker van Meta zit. Er wordt ook verwacht dat jij straks met een team tot 10 personen jouw WhatsApp account kunt beheren- handig als je een groot bedrijf hebt! Ook zul je leads kunnen verzamelen met formulieren in WhatsApp, en persoonlijke aanbiedingen kunnen doen - die vervolgens direct kunnen worden afgerekend in WhatsApp (jouw gebruikers hoeven dan WhatsApp niet meer te verlaten om een betaling te doen).
 

Waar komen de advertenties in WhatsApp?

Hoe dat eruit gaat zien? Waar die advertenties precies getoond zullen worden? We weten het nog niet precies. Vind je het leuk als we je op de hoogte houden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief vol interessante marketinginformatie, dan hoor je van ons als er nieuws is over de ontwikkelingen op WhatsApp.
 

Haal jij alles uit WhatsApp?

Ook zonder advertenties is WhatsApp voor jou als ondernemer al onmisbaar. Maak jij optimaal gebruik van WhatsApp voor Bedrijven? Lees ons blog, mét superpraktische guide voor WhatsApp Kanalen.
 

Lees meer over

Dirk-Jan Kranendonk

Dirk-Jan Kranendonk | Online marketeer

Zullen we eens sparren?

Bel of stuur direct een e-mail aan Dirk-Jan Kranendonk!

Contact

Zullen we samen resultaten boeken?