Dat epische content belangrijk is, weet jij allang. Alles voor conversies! Maar… wat gebeurt er wanneer het koopmoment daar is en jouw klant toch nog een prangende vraag heeft? Jouw potentiële klant wil het liefst direct antwoord. En hoewel jij misschien heel ver gaat voor conversies, is 24/7 beschikbaar zijn natuurlijk wel een uitdaging. Vooral als jouw bedrijf lekker draait en aanvragen als een stortvloed binnenkomen.
Door het implementeren van een chat of chatbot op je website optimaliseer je de klantreis en verhoog je conversies. Met directe en gepersonaliseerde ondersteuning, real-time begeleiding bij aankoopbeslissingen, het oplossen van problemen en klachten, leadgeneratie en kwalificatie, en de continuïteit van beschikbaarheid, is een chat of chatbot de perfecte tool om klanten te overtuigen en te converteren.
Maak kennis met de ideale oplossing: Chat & Chatbots
Voor we verder gaan; even over het verschil tussen Chat en Chatbots. Want hoewel ze vaak in één adem genoemd worden (en ze ook veel overeenkomsten hebben) zijn er belangrijke verschillen.
Chat |
Chatbot |
Help jouw klanten sneller en beter
Waarom je jouw klanten meteen te woord wilt kunnen staan? Ze kunnen toch wel even wachten? Zou kunnen, ja. Maar wil jij het risico lopen dat jouw ongeduldige potentiële klant bij jouw concurrentie wél direct antwoord krijgt op zijn/haar vraag en jij de conversie kwijt bent? Geduld is een schone zaak… maar supersnel antwoord is goud!
De belangrijkste voordelen van een goede chatfunctie
Directe en gepersonaliseerde ondersteuning. Met een chat- of chatbot kunnen klanten direct vragen stellen en snelle, gepersonaliseerde antwoorden ontvangen. Dit creëert een gevoel van gehoord en gewaardeerd worden, en helpt klanten obstakels of twijfels tijdens hun klantreis direct te overwinnen.
Keuzestress is verleden tijd door real-time begeleiding tijdens de aankoop. Klanten ontvangen, via de chat of chatbot, razendsnel relevante info en productaanbevelingen, waardoor beslissen een makkie wordt. Succesvolle conversie in 3, 2, 1... Klaar! 🚀💬
Problemen los je meteen op. Problemen die zich voordoen tijdens de klantreis, los je meteen op met een chat of chatbot. Jouw klanten kunnen via de chatfunctie gemakkelijk hun zorgen uiten en jij voorziet hen direct van een geschikte oplossing. Zo verminder je frustraties en los je problemen proactief op, voor ze eventueel escaleren.
Leadgeneratie en -kwalificatie. Door interactie en gegevensverzameling identificeert en kwalificeert jouw chatbot eenvoudig waardevolle leads. Optimaliseer jouw follow-up en begeleid prospects probleemloos door de klantreis.
Altijd klaar voor actie! Een chatbot kan 24/7 beschikbaar zijn, waardoor je klanten altijd ondersteuning krijgen, ook buiten kantooruren. Zo zorg je voor een naadloze en consistente klantervaring, ongeacht het tijdstip van interactie. Je mist geen kansen meer en legt zelfs leads vast wanneer je team niet beschikbaar is.
Mr. Bot: jouw nieuwe werknemer
Als jouw chatbot goed is ingesteld (en daar helpen we je graag bij), kun je het zien als een nieuwe medewerker, die onvermoeibaar 24/7 voor jou aan het werk gaat en jou helpt om nog betere resultaten te boeken. Lekker, toch?!
Bij WebProfit kennen we de kracht van chat en chatbots en hun impact op klantinteracties en conversies als geen ander. In samenwerking met HubSpot maken we gebruik van geavanceerde chat- en chatbotmogelijkheden om onze klanten te helpen hun bedrijf naar nieuwe hoogtes te tillen.
Meer weten? Boek een demo
Benieuwd naar hoe chat en chatbots jouw marketing- en verkoopinspanningen kunnen versterken? Boek dan nu een demo in mijn agenda! Ontdek hoe de HubSpot chatfunctie en chatbots jou kunnen helpen om klanten aan te trekken, betrokken te houden en uiteindelijk te converteren. We laten je graag alle mogelijkheden zien!
Lees meer over HubSpot